Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

Handelsbetingelser - Studio Feder

Disse handelsbetingelser er gældende fra 13. september 2022.

Studio Feder Group ApS
(hovedkontor, ikke adresse til retur)
Trianglen 3, 1. sal
2100 København Ø.
Vat: 41134283
info@studiofeder.dk

OBS REKLAMTIONER OG RETURNERINGER SENDES TIL ANDEN ADRESSE, SE NEDENSTÅENDE BETINGELSER.

Foretag et køb
Når du foretager et køb på studiofeder.dk, vil du modtage en email med en ordrebekræftelse. Derefter vil du modtage en mail og en forsendelsesbekræftelse med dit tracking nummer. 

Betaling
Hos Studio Feder kan du betale med Mobilepay, visa/dankort, visa, mastercard og visa electron. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.

 
Personlig data
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 


Personoplysningerne registreres hos Studio Feder Group ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.studiofeder.dk er Studio Feder Group ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@studiofeder.dk. 

Studio Feder behandler personlige data i forhold til loven om personlige data.
Når et køb foretages accepteres også vores privatlivspolitik. 

Kreditkortdata
Når du handler hos Studio Feder, vil dine kreditkortdata bliver behandlet af hhv. Nets eller Shopify Payments, som er sikre elektroniske betalingssystemer. Al kreditkortdata vil blive behandlet I forhold til de gældende regler for kreditkort organisationsreglementet.

Spørgsmål?
Kontakt os på telefon +45 31639009 på hverdage mellem 9.00 og 15.00
eller send en e-mail til info@studiofeder.dk

Levering i Danmark
Vi forsøger at sende din ordre samme dag som den er bestilt, hvis ordren er lagt inden kl. 15:00 på hverdage.
Vi benytter GLS og Bring som fragtselskab, og Vi leverer til pakkeshop, hjemmelevering og erhverv.
Dine muligheder for forsendelse vil fremgå før betalingen ved færdiggørelse af ordren. Disse muligheder afhænger af din leveringsadresse. 

Vi sender fragtfrit i Danmark, hvis din ordre er over 1.500 kr. ellers er prisen 39 - 99 kr. 

Forsendelse i resten af verden
Dine muligheder afhænger af den ønskede leveringsadresse.
Dine muligheder oplyses når du checker ud - før betaling. 

I visse tilfælde sender vi også fragtfrit til store dele af verden.
Detaljer herfor fremgår af vores side “Fragt og Levering” - ligesom de nøjagtige priser oplyses ved check ud. 

Moms
Hvis du bestiller fra et EU land betales der dansk moms i henhold til de danske told og skat regler. Hvis du bestiller til et land udenfor EU, vil du ikke blive opkrævet dansk moms. Dog vil du kunne blive pålagt told og moms fra lokale myndigheder. 

Fejllevering
Skulle du have modtaget en fejlleverance, som ikke svarer til din bestilling, venligst send en e-mail til info@studiofeder.dk hurtigst muligt.
Hvis din levering skulle være blive ødelagt under forsendelsen, venligst kontakt os med det samme og vi vil sørge for kompensation omgående.

Fortrydelsesret
Der er 30 dages fortrydelsesret, regnet fra den dag varene modtages.  

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

Returnering 

Du har mulighed for, at returnere hele eller dele af din ordre til os, inden for 30 dage efter modtagelse. Du returnerer dine varer ved at benytte vores returportal: 

https://app.traede.com/return-portals/655f4cd65b56b

Ønsker du ikke at benytte vores returportal, skal du benytte fortrydelsesformularen nederst i handelsbetingelserne og sende din pakke til: 

Retur sendes til:

Studio Feder
c/o Textile Logistics
Fabriksvej 20, Port 7-9
7441 Bording

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Obs! vi modtager ikke pakker med DAO. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget returordren.


Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os gerne inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Studio Feder
c/o Textile Logistics
Fabriksvej 20, Port 7-9
7441 Bording

Klageadgang
 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@studiofeder.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Nævnenes hus 
Toldboden 2
8800 Viborg
www.nævneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl I et andet eu-land end danmark, kan du klage til eu-kommissionens online klageportal her - http://ec.Europa.Eu/odr   

Spørgsmål?
Hvis du har nogen spørgsmål vedrørende din leverings, ordre status eller andre sager, venligst kontakt os på telefon: +45 3163 9009 eller kontakt os på email info@studiofeder.dk 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Studio Feder
c/o Textile Logistics
Fabriksvej 20, Port 7-9
7441 Bording
info@studiofeder.dk 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_________________________________________________________________________

Ordre nummer:___________________________ 

Bestilt den: ______________________________     

Modtaget den: ___________________________

Forbrugerens navn:

______________________________________________________________________ 

Forbrugerens adresse: 
___________________________________________________________________

 

Dato: ______________

Forbrugerens underskrift: ______________________________________     

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)