Handelsbetingelser

Handelsbetingelser - Studio Feder

Disse handelsbetingelser er gældende fra 1. november 2021

Studio Feder Group ApS
(hovedkontor, ikke adresse til retur)
Trianglen 3, 1. sal
2100 København Ø.
Vat: 41134283
info@studiofeder.dk


Foretag et køb
Når du foretager et køb på studiofeder.dk, vil du modtage en email med en ordrebekræftelse. Derefter vil du modtage en mail og en forsendelsesbekræftelse med dit tracking nummer. 


Betaling
Hos Studio Feder kan du betale med Mobilepay, visa/dankort, visa, mastercard og visa electron. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. 

 
Personlig data
Studio Feder behandler personlige data i forhold til loven om personlige data.
Når et køb foretages accepteres også vores privatlivspolitik. 


Kreditkortdata
Når du handler hos Studio Feder, vil dine kreditkortdata bliver behandlet af hhv. Nets eller Shopify Payments, som er sikre elektroniske betalingssystemer. Al kreditkortdata vil blive behandlet I forhold til de gældende regler for kreditkort organisationsreglementet.


Spørgsmål?
Kontakt os på telefon +45 31639009 på hverdage mellem 9.00 og 16.00
eller send en e-mail til info@studiofeder.dk


Levering i Danmark
Vi forsøger at sende din ordre samme dag som den er bestilt, hvis ordren er lagt inden kl. 15:00 på hverdage.
Vi benytter GLS og PostNord som fragtselskab.
Dine muligheder for forsendelse vil fremgå før betalingen ved færdiggørelse af ordren. Disse muligheder afhænger af din leveringsadresse. 

Vi sender fragtfrit i Danmark, hvis din ordre er over 1.000 kr. ellers er prisen 39 - 99 kr. 


Forsendelse i resten af verden
Dine muligheder afhænger af den ønskede leveringsadresse.
Dine muligheder oplyses når du checker ud - før betaling. 

I visse tilfælde sender vi også fragtfrit til store dele af verden.
Detaljer herfor fremgår af vores side “Fragt og Levering” - ligesom de nøjagtige priser oplyses ved check ud. 


Moms
Hvis du bestiller fra et EU land betales der dansk moms i henhold til de danske told og skat regler. Hvis du bestiller til et land udenfor EU, vil du ikke blive opkrævet dansk moms. Dog vil du kunne blive pålagt told og moms fra lokale myndigheder. 


Fejllevering
Skulle du have modtaget en fejlleverance, som ikke svarer til din bestilling, venligst send en e-mail til info@studiofeder.dk hurtigst muligt.
Hvis din levering skulle være blive ødelagt under forsendelsen, venligst kontakt os med det samme og vi vil sørge for kompensation omgående.


Fortrydelsesret
Der er 30 dages returret, regnet fra den dag varene modtages.  

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelse af en del af købet hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering 
Du skal selv købe en returlabel og sende pakken. Du hæfter selv, hvis der opstår en skade under transporten. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Retur sendes til:

Studio Feder
c/o Textile Logistics
Fabriksvej 20, Port 7-9
7441 Bording

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  


Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@studiofeder.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for klageløsning 

Nævnenes hus 
Toldboden 2
8800 Viborg
www.nævneneshus.dk
Har du bopæl I et andet eu-land end danmark, kan du klage til eu-kommissionens online klageportal her - http://ec.Europa.Eu/odr   


Spørgsmål?
Hvis du har nogen spørgsmål vedrørende din leverings, ordre status eller andre sager, venligst kontakt os på telefon: +45 3163 9009 eller kontakt os på email info@studiofeder.dk